18 Mayıs 2007

Cinsiyet Değiştirmek

Bugün tarihli Radikal Gazetesinde okudum haberi;

Erzurumlu Nur K., sevdiği kız için 28 yaşında yeni hayatına başladı. 45 saat süren dört ameliyatla yapay penis takılan Nur. K., nüfus cüzdanını değiştirdi. Askerlik için çürük raporu alan Nur'un hedefi evlenmek.

10 kardeşin en küçüğü. olarak doğan Nur. K., ilkokul sıralarında farklı hissetmeye başlamış: "Evlendirilmek istenince Bursa'daki ablamın yanına kaçtım. Konfeksiyon fabrikasında kendimi erkek olarak tanıttım. Kadın olduğumu anlaşılınca işten çıkmak zorunda kaldım."

Annesinin çağrısı üzerine eve dönen Nur. K.'nın hayatı, beş yıl önce vali yardımcısı Aydın Ölmez'le tanışmasıyla değişti. Valiliğin girişimiyle Ankara'ya sevk edilen ve yeşil kartı çıkartılan Nur. K, içlerinden biri 14 saat süren yedi ameliyat sonunda erkek oldu ve adını İsmail olarak değiştirdi. Hiç bir zaman çocuğu olmayacak. Ama yine de mutlu. İlk iş eski fotoğraflarını yaktı. Yeni hedefi 'durumunu bildiği halde' evlilik teklifini kabul eden kız arkadaşıyla evlenmek. (dha, aa)

İyi hayırlı olsun. İyi veya kötü demiyorum, kimsenin cinsel tercihine karıştığımız yok, herkes istediği hayatı yaşamakta özgürdür. Yalnız haberde dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama Valiliğin yardımından söz edilmiş, peki cinsiyetini değiştirmek isteyen kişi bir erkek olsaydı acaba Valilik yine bu kadar hoşgörülü olur muydu?

0 yorum:

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro